Oldalak

2013. július 12., péntek

Horgolt virágok Gizi Mamának

Mindig gondban vagyok, ha a Nagyszüleimnek kell ajándékot adni. Ha megkérdezem, hogy mit szeretnének, akkor azt mondják: „Hozd el magad.” Tudom, hogy már annak is örülnek, ha látnak, de ez az ilyen esetben mégis csak kevés!
  • Csokit, bon-bont nem vehetek, mert cukrosak.
  • Virágjuk annyi van a kertben, mint égen a csillag.
  • Bort vinni állandóan? Snassz.
  • Illatos gyertya szép üvegcsében? Sose gyújtják meg.
  • Használati tárgyat? -„Jó a régi, még nem kopott el.”- És elrakják a spejzba.

Nagyival még nincs is gond, mert örül a nippeknek. De már annyi van neki!
Nagypapa meg örül a bornak. De annak meg Nagyi nem örül…

Ajándékot adni én úgy szeretek, hogy az ajándék az ajándékozottnak az ízlésvilága legyen, de ugyanakkor engem is tükrözzön egy kicsit. (Így már sikerültek „cifra” ajándékok.)

Kút főből nekiálltam virágot csinálni. Gyöngyből már van neki, de horgolt még nem.
Amigurumi alapokra építkezve láttam neki a virágoknak. A közepének két sárga korongot horgoltam, ezt összevarrtam, kitömtem. A szirmokat is ezzel az elgondolással készítettem, de a férjem lebeszélt róla: -Varrd fel a szirmokat szimplán! – mondta Ő. És igaza lett.

A szárával voltam bajban. Ha kitömöm csak pufi lesz, de nem lesz tartása. A virágfejet nem bírja el. Aztán jött a nagy ötlet: van itthon hurkapálca! Szépen körbehorgoltam, a végeibe raktam kis tömőanyagot, hogy ne szúrja ki és puha legyen.

A levelek elkészítése megint külön kabaré volt. Nem volt elgondolásom se, hogyan nézzen ki.
A neten néztem virágokat és gyűjtöttem az infót. Mire eljutottam a meghorgolásukig persze összekeveredtek a fejemben a látott minták. Szerencsére sikerült használható leveleket horgolnom elsőre… Másodjára már nem. Mert elfelejtettem, hogy hogyan csináltam az első virág leveleit…
De legalább valami hasonlót sikerült kreálnom a másik háromra…

A minta:

lsz – láncszem
kp – kispálca
fp – félpálca
1rhp – egyráhajtásos pálca
2rhp – kétráhajtásos pálca
MR – Magic Ring
Virágfej közepe (2db)
1 – 6 szemes „Magic Ring” (6)
2 – 2kp minden szembe (12)
3 – {kp, 2kp a következő szembe} x6 (18)
4 – kp minden szembe (18)

Kis szirom (6db)
1 – 6MR (2)
2 – 2kp minden szembe (12)
3 – {kp, 2kp a következő szembe} x6 (18)
4 – kp minden szembe (18)

Nagy szirom (6db)
1 – 6MR (2)
2 – 2kp minden szembe (12)

3 – {kp, 2kp a következő szembe} x6 (18)
4 - {kp, 2kp a következő szembe} x9 (27)
5 – {kp, kp, 2kp a következő szembe} x9 (36)

Kis levél (1db)
1 – 10 lsz, 1 lsz magasítás
2 – kp, fp, 1rhp, 2rhp, 2rhp, 1rhp, fp, kp, kp (10)
Kúszó szemmel átfordulok az első sor túloldalára és folytatom a harmadik sorral:
3 – kp, kp, fp, 1rhp, 2rhp, 2rhp, 1rhp, fp, kp
Kúszó szemmel végig horgoltam a szélét, hogy szép, egyenletes legyen. … és kész.

Nagy levél (1db)
1 – 15 lsz, 1 lsz magasítás
2 – 15 fp, 1 lsz magasítás
3 – 11 fp, 1 lsz magasítás
4 – 8 fp, 1 lsz magasítás
5 – 8 kp, kúszó szemmel „átosonni” az első sor túloldalára.

ÉS ismételni a második sortól a mintát. Itt is kúszószemmel körbe horgoltam, hogy egyenletes legyen a széle.

Szár (1db)
1 – 5 MR
2 – 5kp (5)
3 – 5kp Itt már rakok bele egy kis tömőanyagot (fél borsónyit), hogy puha legyen a vége.
4 – Spirálisan haladok a sorokkal. Mindegyikbe 5kp-t horgolva.
1-2 cm után már beleteszem a kb. 15 cm hosszú hurkapálcát és így folytatom a szár horgolását. A pálca végénél szintén rakok egy kis tömőanyagot, majd lezárom.

A virágfej közepének két korongját összevarrom a szélüknél. Mielőtt teljesen bezárnám kitömöm, és lezárom. A varrásnál keletkezett élre (ízlés szerint egy sorral beljebb is lehet) rávarrom a kis szirmokat úgy, hogy kicsit fedjék egymást. A nagy szirmokat egy-két sorral a kicsik mögé varrom fel, hogy kicsit ezek is fedjék egymást.
A virág fejét rávarrom a szárra, a leveleket pedig tetszés szerinti helyekre varrom fel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése